Igračka vjetrova
Pati bez suze, živi bez psovke,
i budi mirno nesretan.
Tašte su suze, a jadikovke
ublažit neće gorki san.
Podaj se pjanom vjetru života,
pa nek te vije bilo kud;
pusti ko listak nek te mota
u ludi polet vihor lud.
Leti ko lišće što vir ga vije,
za let si, dušo stvorena;
za zemlju nije, za pokoj nije
cvijet što nema korijena.
Tin Ujević
postavljeno: 2014. - D. Sumpor©
INOVATIVNA NASTAVA I AFIRMATIVNO UČENJE U NASTAVI BIOLOGIJE I KEMIJE
MODULARNO USAVRŠAVANJE- AZOO
VODITELJ: viša stručna savjetnica AZOO, mr.Olgica Martinis
Zbog navedenih razloga preporuča se primjena ideja konstruktivističke metode gdje se učenika stavlja u problemsku situaciju prije izvođenja praktičnog rada/pokusa ili samostalnog rada. Pritom se pod samostalnim radom učenika podrazumijeva poticanje učenika na vlastito razmišljanje i bilježenje pretpostavki, opažanja, rezultata i zaključaka prije samog pokusa, odnosno samostalnog rada. Tako se iz učenika „izvuku“ možebitne krive ili točne ideje odnosno odgovarajući predkoncepti i kriva poimanja (miskoncepti). Nastavnik u kratkom vremenu dobije uvid kako učenici razmišljaju. Učenike se može pitati što očekuju da će se dogoditi za vrijeme i nakon pokusa, pa da opet isplivaju na površinu dobre i loše ideje/očekivanja. Izvođenjem pokusa pokazat će se koje su ideje dobre a koje loše. Analizom i odbacivanjem loših ideja te pravljenjem bilješki kao zadnjeg koraka učenici razvijaju znanstveno zaključivanje – metodu. Ovakvim se načinom poboljšava kvaliteta nastavnog procesa jer se aktiviraju i šutljivi i sramežljivi učenici, a za sve učenike nastava postaje dinamičnija i intelektualno poticajnija, dok od nastavnika traži veći angažman u pripremi, prihvaćanje različitih pitanja i odgovora, kao i spremnost odgovaranja na njih. U stjecanju znanja važnu ulogu ima nastavnik kao voditelj, pomagač i moderator svih aktivnosti pri čemu se istovremeno mora prilagoditi potrebama i interesima učenika (što je temelj afirmativne i inovativne nastave). Pritom treba voditi računa o što manjoj opterećenosti učenika činjeničnim sadržajima. Stoga je bolje i učenicima bliže, temeljne koncepte obrađivati na primjerima tvari iz svakodnevnog života. Pritom je dodatna dobit ukoliko je te primjere moguće koristiti i pri usvajanju i tumačenju kemijskih i fizikalnih koncepata. Kako bi u tome bio uspješan, nastavnik mora pratiti nova znanstvena zbivanja, znanstvenu i stručnu literaturu, koje, što se tiče nastave kemije i biologije. Istodobno, budući da tijekom adolescencije (sazrijevanjem) nastupa mogućnost pojačanog ili učestalog izlaganja operacijama apstraktnog mišljenja i uspješnijeg zaključivanja, potrebno je iskoristiti taj potencijal u učenju temeljnih koncepata iz kemije uporabom odgovarajućih didaktičkih strategija. Nastavnim sadržajima potrebno je posvetiti više pažnje pri oblikovanju obrazovnih ishoda u smislu iznalaženja novih didaktičkih strategija koje dugoročno povećavaju kvalitetu znanja i pozitivno utječu na retenciju znanja. Kako je koncept tvari apstraktan sadržaj potrebno ga je modificirati i uvježbavati na različite načine. U tu svrhu pri poučavanju i provjeri znanja mogu poslužiti konceptualni zadatci/pitanja (zadatci otvorenog tipa, slikovni zadaci, umne mape i dr.), koji zahtijevaju više razine znanja čime se smanjuje i/ili otklanja mogućnost pojave pogrešnih koncepata (Nurrenbern i Robinson, 1998.). Stoga učenik tijekom nastavnog procesa mora biti subjekt koji „otkriva“ i rješava probleme aktivno usvajajući nova znanja pri čemu može samostalno upravljati vlastitim učenjem i kognitivnim procesima što pridonosi razvoju kompetencija.
MJESTO:
V. gimnazija, Klaićeva 1, Zagreb
TEME I DATUMI:
22.1.2014. MODUL 1. TVARI I NJIHOVA SVOJSTVA,
autori-voditelji radionica:
mr. Marijana Bastić (kemija), prof. savjetnik,
Dalibor Sumpor (biologija), prof. mentor
23.4.2014. MODUL 2. OTOPINE,
autori-voditelji radionica:
mr. Marijana Bastić (biologija OŠ), prof. savjetnik,
Miroslav Pernar (kemija OŠ), prof. savjetnik,
Vlatka Kuhar (kemija SŠ), prof. mentor,
Dalibor Sumpor (biologija SŠ), prof. mentor
« Listopad 2020 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |