SŠ Tina Ujevića uključila se u projekt Podrška integraciji učenika migranata, azilanata i stranaca u školama u Hrvatskoj čiji je nositelj Ured UNICEF-a u Hrvatskoj. Opći je cilj projekta stvaranje inkluzivnih, na učenike usmjerenih obrazovnih okruženja te razvoj okvira za integraciju učenika migranata u hrvatski obrazovni sustav.
U sklopu našeg akcijskog plana, proveli smo prvu aktivnost koja se odnosi na područje socijalizacije i integracije učenika te smo učenike inojezičare, u pratnji domaćih učenika i nastavnika, proveli kroz naš grad te ih upoznali s nekim važnim mjestima. Osim međusobne suradnje i komunikacije, učenici inojezičari imali su priliku primijeniti hrvatski jezik u konkretnoj situaciji, uz podršku učenika i nastavnika, te su tako ostvarili osjećaj povezanosti i pripadnosti mjestu u kojemu borave.
Jedan od zadataka bio je kupiti razglednicu i markicu te ju ispunjenu poslati na određenu adresu, platiti i sve to uz upotrebu fraza na hrvatskom jeziku. Najslađi zadatak zasigurno je bio na kraju obilaska naše Kutine – naručivanje kolača i sladoleda u lokalnoj slastičarnici, naravno, uz upotrebu hrvatskog jezika. Svemu tome prethodile su pripreme u školi i učenje učestalih fraza na hrvatskom jeziku.
Možemo reći da je ova aktivnost prošla poprilično glatko i da su naši strani učenici uspješno izvršili svoje zadatke, ali i da su se lijepo proveli, podružili i odmaknuli se od svojih svakodnevnih briga.
Aktivnosti su dio programa „Podrška djeci i obiteljima u migracijama u procesu zaštite i integracije u Hrvatskoj“. Program zajednički provode Švicarsko državno tajništvo za migracije (SEM) i UNICEF u Hrvatskoj, a podržan je sredstvima Fonda za brzi odgovor drugog švicarskog doprinosa.
—–
Informacije i stavovi navedeni u ovoj objavi pripadaju autorima i ne odražavaju nužno službeno mišljenje Schweizerische Eidgenossenschaft, Swiss-Europe Rapid Response Fund ili UNICEF-a. Ni Schweizerische Eidgenossenschaft, Swiss-Europe
Rapid Response Fund ili UNICEF niti bilo koja osoba koja djeluje u njihovo ime ne može se smatrati odgovornim za korištenje informacija sadržanih u njima.