Opći podatci

Razredni odjeli: 20

Fond:

~ 7300 svezaka /

~ 3200 naslova

 

 

 

Zbirke u školskoj knjižnici

Lektirna zbirka

Stručna zbirka

Referentna zbirka

Zavičajna zbrika

Zbirka rariteta

Popularna zbirka

Stručna suradnica knjižničarka

Martina Filipović

Kontakt:
  • telefon: 044 753 061

  • e-pošta: 

    martina.filipovic6@skole.hr, knjiznica.sstinaujevica.kt@gmail.com

Smještaj knjižnice:

prizemlje, slijeva

Radno vrijeme: 8 – 14 h

e-Katalog školske knjižnice

e-Katalog školske knjižnice

KNJIŽNICA

Školska knjižnica, kao informacijsko, medijsko, komunikacijsko i kulturno središte škole, ima zadaću da organiziranim zbirkama knjižnične građe u analognim i digitalnim oblicima te uslugama i radom knjižničarskih djelatnika osigura ispunjavanje odgojno-obrazovnih, informacijskih, stručnih i kulturnih potreba svojih korisnika.

Djelatnosti školske knjižnice ostvaruju se i pripremanjem, planiranjem i programiranjem rada školske knjižnice koji obuhvaća:

  • izradu godišnjeg plana i programa rada školske knjižnice i pisanje godišnjeg izvješća o radu

  • rad na usklađivanju s godišnjim planom rada škole i uključivanju školske knjižnice u školski kurikulum

  • pripremanje za provedbu odgojno-obrazovne, knjižnične i kulturno-javne djelatnosti.

U spomenutim djelatnostima školska knjižnica ostvaruje zadaće i ciljeve:

    • promicanje i unapređivanje svih oblika odgojno-obrazovnog procesa

    • potpora pri ostvarivanju nastavnog plana i programa škole

    • poticanje čitanja i čitateljskih navika raznim aktivnostima

    • poticanje učenika da nauče i koriste vještine koje će im pomoći pri vrednovanju i korištenju informacija

    • stvaranje uvjeta za učenje i omogućavanje prilagodbe prema različitim oblicima učenjima i očekivanjima sudionika u procesu učenja

    • pružanje pomoći učenicima u učenju i poticanje istraživačkog duha i osobnog prosuđivanja

    • poticanje odgoja za demokraciju

    • razvijanje svijesti o vrijednostima nacionalne kulture, posebno jezika, umjetnosti i znanosti te vrijednosti multikulturalnosti

    • organiziranje aktivnosti koje potiču kulturnu i društvenu svijest

    • poticanje duhovnog ozračja škole

    • surađivanje s učenicima, nastavnicima, administrativnim osobljem i roditeljima radi postizanja ciljeva škole

    • konstantna edukacija korisnika prema njihovim potrebama, interesima i dobi

    • izgradnja knjižničnih zbirki u skladu s interesima i potrebama korisnika

    • organizacija informacija u pojedinačnim zbirkama te pristup informacijama

    • marketinške aktivnosti

    • stručno usavršavanje knjižničara.

Rad školske knjižnice obuhvaća:

  • neposrednu odgojno-obrazovnu djelatnost

  • stručnu knjižničnu i informacijsko-referalnu djelatnost

  • kulturno-javnu djelatnost

  • stručno usavršavanje knjižničara.

Svojim djelatnostima i zadaćama školska knjižnica ostvaruje svoju misiju i poslanje: naučiti učenike učiti, učiti za cijeli život te ih pripremiti i osposobiti za kvalitetno integriranje u širu društvenu zajednicu i za kvalitetan osobni rast i razvoj.

Svojom razvojnom politikom i unapređenjem službi, odabirom i prikupljanjem građe, osiguravanjem fizičkog i intelektualnog pristupa odgovarajućim izvorima informacija te poučavanjem – knjižnica SŠ Tina Ujevića ispunjava svoje ciljeve.

NEPOSREDNA ODGOJNO-OBRAZOVNA DJELATNOST

Odgojno-obrazovna djelatnost školske knjižnice podrazumijeva rad s učenicima, učiteljima, nastavnicima, stručnim suradnicima, ravnateljem i roditeljima te planiranje i programiranje odgojno-obrazovnoga rada.

Osnovni je cilj knjižničnog i informacijskog obrazovanja usvajanje znanja, spretnosti i navika za stjecanje, vrednovanje, korištenje i prezentiranje informacija iz različitih izvora.

Učenici u neposrednom odgojno-obrazovnom radu upoznaju: vrste knjižnične građe, vrste informacija koje im se nude, izvore informacija i njihovu ulogu, knjižnične kataloge, sustave za pretraživanje informacija u online bazama podataka, publicirane i nepublicirane izvore, sadržajnu klasifikaciju knjižnične građe, bibliografsku strukturu te uporabu informacijske tehnologije u učenju i cjeloživotnom obrazovanju.

 Rad s učenicima u školskoj knjižnici podrazumijeva:

  • stvaranje intelektualnih, materijalnih i drugih uvjeta za učenje

  • promicanje i sudjelovanje u unapređivanju svih oblika odgojno-obrazovnoga rada

  • stvaranje uvjeta za interdisciplinarni pristup nastavi

  • poučavanje i razvoj ključnih kompetencija

  • poticanje kritičkog mišljenja i rješavanja problema

  • poučavanje za samostalno i cjeloživotno učenje

  • poticanje odgoja za demokraciju

  • pomoć učenicima u učenju osiguranjem pristupa knjižničnim zbirkama i pružanjem usluga

  • organizaciju nastavnih sati u knjižnici i izvan nje

  • razvijanje svijesti o vrijednostima zavičajne i nacionalne kulture, posebno jezika, umjetnosti i znanosti

  • razvijanje svijesti o multikulturalnosti uz organizaciju zbirki i različite projekte

  • drugi odgojno-obrazovni rad s učenicima; 

  • stjecanje vještina informacijske pismenosti

  • uključivanje međupredmetnih tema u poučavanje

  • nastava – intermedijalnost, nastava kao komunikacijsko-interakcijski proces

  • suradničko učenje, izvannastavne aktivnosti

  • radionice – stvaralačke i pedagoške

  • školski projekti – istraživačka učenja

  • izrada didaktičkog materijala – strukturirana vođena aktivnost

  • priprema nastave – pedagoška, nastavni mediji u funkciji

  • povezivanje predmetnih područja i sadržaja – korelacija

  • suradnja i timski rad s nastavnicima, stručnim suradnicima, ravnateljem, roditeljima, nadređenim obrazovnim strukturama, društvenim okruženjem.

Rad s učiteljima, nastavnicima, stručnim suradnicima, odgajateljima i ravnateljem podrazumijeva: 

  • rad na pripremi i provedbi nastavnih sati i radionica

  • pripremu i sudjelovanje u istraživačkoj nastavi

  • timski rad na pripremi i provedbi školskih, državnih i međunarodnih projekata i programa u skladu s kurikulumom

  • organizaciju i provedbu stručnog usavršavanja za nastavno osoblje s ciljem njihova upućivanja u korištenje pouzdanih informacijskih izvora i učinkovitu uporabu novih tehnologija u e-učenju i e-podučavanju

  • suradnju sa stručnim suradnicima, učiteljima, nastavnicima i odgajateljima te pojedinim stručnim službama izvan škole u dodatnoj pomoći učenicima

  • rad na unapređenju rada školske knjižnice

  • suradnju sa stručnim vijećima u školi

  • mentorski rad s pripravnicima

  • drugu suradnju s učiteljima, nastavnicima, stručnim suradnicima, odgajateljima i ravnateljem.

STRUČNA KNJIŽNIČNA I INFORMACIJSKA DJELATNOST 

Izgradnja i upravljanje knjižničnim fondom

Školska knjižnica osigurava knjižničnu građu koja zadovoljava obrazovne, informacijske, kulturne, stručne i osobne potrebe korisnika te je time potpora odgojno-obrazovnom procesu i njihovu osobnom razvoju.

Izgradnja knjižničnog fonda temelji se na stručnim načelima sukladno smjernicama za izgradnju i upravljanje fondom koje školska knjižnica donosi na osnovi analize stanja i procjene potreba korisnika i standarda.

Knjižnični fond mora se kontinuirano izgrađivati nabavom nove građe te redovitim izlučivanjem za otpis u skladu s pravilnikom koji regulira zaštitu knjižnične građe, reviziju i otpis.

Školska knjižnica surađuje s nastavnim osobljem i ostalim stručnim suradnicima pri donošenju smjernica za nabavu knjižnične građe.  

Stručni rad podrazumijeva organiziranje i vođenje stručnog rada u knjižnici u čitaonici te nabavu i obradu knjižnične građe (inventarizacija, klasifikacija, katalogizacija, signiranje i zaštita – formalna i sadržajna obrada što, dakako, uključuje i računalnu obradu).

Informacijska djelatnost obuhvaća izradu biltena prinovljene građe, tematskih bibliografija za potrebe učenika i nastavnika (npr. bilten beletristike, knjiga iz povijesti ili, još uže, tematski bilten knjiga  o npr. 1. svjetskom ratu i sl.) te izradu i održavanje ostalih informativnih/informacijskih izvora.

 

Prema (novom) Standardu za školske knjižnice (NN 61/2023) knjižnični fond školske knjižnice sadrži: 

  • obveznu lektiru te književne tekstove za cjelovito čitanje za potrebe izvođenja nastave predmeta Hrvatski jezik (u broju primjeraka koji pokriva potrebe najvećeg razrednog odjela), a u školama u kojima se izvodi nastava na jeziku nacionalne manjine i književna djela na jeziku i pismu te nacionalne manjine

  • referentnu zbirku (enciklopedije, rječnici, leksikoni, atlasi i slično)

  • znanstveno-popularnu literaturu

  • stručnu literaturu za sva nastavna područja u skladu s programom škole

  • literaturu iz pedagogije, metodike, psihologije, sociologije te knjižničarstva i informacijskih znanosti

  • građu namijenjenu poticanju čitanja te čitanja u svrhu osobnih potreba i razonode

  • literaturu na stranim jezicima

  • posebne zbirke građe koje knjižnica stvara prema potrebama i interesima školske zajednice (zavičajna zbirka, zbirka stare građe, zbirka građe lagane za čitanje, zbirka građe za slijepe i slabovidne, didaktička sredstva i dr.)

  • stručne i znanstvene serijske publikacije

  • serijske publikacije za djecu i mladež. 

Izgradnja knjižničnog fonda uvijek polazi od potreba i interesa korisnika, financijskih mogućnosti i stručne selekcije knjižničarke koja to dvoje usklađuje. Ovisno o potrebama nastavnog osoblja, stručni se fond nadograđuje, uz konstantno zadovoljavanje potrebe za lektirom, ovisno o promjenama vezanim uz Ispitni katalog za Državnu maturu te uz zadovoljavanje potreba nastavnika i cjelokupnog nastavnog procesa.

KULTURNA I JAVNA DJELATNOST

Kulturna i javna djelatnost školske knjižnice SŠ Tina Ujevića ostvaruje se obilježavanjem važnih datuma, obljetnica te provođenjem radionica, izložbi, gostovanja, posjeta autora, predavanja, AV projekcija, izlaganjem info-panoa, plakata, postera, objavom na društvenim mrežama…

Podrazumijeva i:

  • organizaciju, pripremu i provedbu kulturnih sadržaja (književne i filmske tribine)

  • filmske i videoprojekcije, izložbe, kazališne predstave, glazbene i plesne izvedbe i dr., uz prihvaćanje autorskih prava

  • poticanje integracije kulturnih i javnih djelatnosti s nastavom različitih odgojno-obrazovnih područja

  • promicanje općeljudskih vrijednosti i usklađivanje društveno-humanističkih vrednota s ciljevima odgojno-obrazovnoga programa

  • sudjelovanje u izgradnji kulturnog ozračja školske ustanove

  • suradnju s kulturnim institucijama (narodne i druge knjižnice, arhivi, muzeji, kazališta i dr.)

  • suradnju s drugim ustanovama koje organiziraju rad s djecom i mladeži u slobodno vrijeme

  • suradnju sa strukovnim udrugama i srodnim institucijama.

Događanja se organiziraju za korisnike s književnom, kulturnom, društvenom ili obrazovnom namjenom, a organizira ih knjižnica sama ili u suradnji s nekom drugom ustanovom te se mogu odvijati u knjižnici ili izvan nje.

 

Skip to content